cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Fake product

Freshman

Fake product

I inquired about Hughes Net service at my home back in October 2019. When the tech asked what I was needing the service for, I told him I have two boys that game on Xbox Live simultaneously plus stream Netflix on two televisions. He assured me this package would more than cover our needs and would not be any lagging. False. In the first 2 weeks of having it I had to call them 3 times. Once was because they wanted to charge my bill on the wrong date. Other times were regarding the slow internet speeds. I have been told this not once by an employee that the service I need, they don't even offer. Yet I was sold the package. Under false pretences you might add. When I did an online complaint, I was contacted 2 weeks later. Again, that person told me I was indeed sold a package that does not exist. When asked what they could do to resolve this, as the first thing mentioned was upping my current package. Why? Because that one isn't gonna work either because you don't sell the internet service I was sold. So this is what I was told to do. Make a post explaining my situation where they will see it and the correct person is supposed to call me back. All I want to make good on it is my contract cancelled without any cost to me, and the $129.80 I paid up front.
20 REPLIES 20
Distinguished Professor I

Re: Fake product

The plan isn't fake. Fake means counterfeit or forged, and this is not the situation, as the plans are real.  Your problem is you may have dealt with a sales person who may have misinformed you.  That's very easily dealt with: under myAccount and Billing, ask for a sales call review.  If the sales person did not set proper expectations and instead gave you a line of misiniformation, the HughesNet staff on this site can deal with it and sort things out for you.

 

You are doing yourself a disservice by posting the same information under so many different sections. It's not going to help; it may actually make things more difficult for you. 

 

The HughesNet mods on this site will be back on Monday, so you will likely hear from them then.  Until then, it's best if you refrain from posting any more regarding your issue. 

Highlighted
Moderator
Moderator

Re: Fake product

Hello chrystald2015,

 

Thank you for reaching out and voicing your concerns! I would be happy to have your sales call pulled for review as much of what the agent told you is inaccurate. Please see my private message to proceed! 

 

Thank you,

 

Jay

Freshman

Re: Fake product

It was a fake product, that's what both employees referred to what I was sold. Thank you.
Distinguished Professor I

Re: Fake product

They sold you a real package. It didn't meet your needs, but the package was real.  They may have given you misleading information, but the package itself was real. 

 

chrystald2015 wrote:
It was a fake product, that's what both employees referred to what I was sold. Thank you.

 

Moderator
Moderator

Re: Fake product

Chrystal,

 

After reviewing the call, the sales agent did properly explain the plan and the functionality of the service; even detailing that if your plan was not large enough, you could always upgrade. The only issue I found with the call was that the agent was not clear on the limitations of online gaming. 

 

At this point, we can offer you a discount on your service moving forward or to waive your Early Termination Fee if you wish to cancel. Please let me know how you would like to proceed.

 

-Jay

Spectator

Re: Fake product

You got scammed sorry to hear that and i was too the tech told me to bad its sat system and thats what u get after 4 modems and 4 techs i put tons of bad reviews they mess up your system at certain time so you buy tokens just wait it out and you ill be fine any more trouble from them and im out gone.You have the right to terminate if you want with out charges
Distinguished Professor IV

Re: Fake product


@RogerEgner wrote:
they mess up your system at certain time so you buy tokens 

Tokens are only used after one exhausts their allotment of high speed data, and whether that happens is under the control of the subscriber, not HughesNet.  Your claim is absolute nonsense.  

 


@RogerEgner wrote:
You have the right to terminate if you want with out charges

Jay has offered the OP the opportunity to cancel their service without penalty, as is plainly visible.  

 

This is the HughesNet Support Community, not social media.  If you'd like to rant and make nonsensical claims, please do it elsewhere and leave this support community to those seeking help, which is its purpose.  If you're having an issue and would like help with it, please start a new topic in the appropriate section.


AMD Ryzen 5 3400G | XPG SX8200 Pro 500GB M.2 NVMe SSD | Western Digital Blue 500GB HDD | 16GB Corsair DDR4-3000 | Windows 10 Pro 64-bit
Freshman

Re: Fake product

I want the termination fee waived and the money I paid refunded, that's what I stated and will return all equipment with prepaid shipping boxes. No one has yet to contact me in person regarding the issue either. That would also be helpful.
Freshman

Re: Fake product